• چهارشنبه ۱۰ دی ماه ۱۳۹۹
  • 2 نظر
  • کریپتو کارنسی

حذف XRP از فهرست بعضی صرافی ها

حذف XRP از فهرست بعضی صرافی ها
دادخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) علیه ریپل (Ripple) عواقب دومینو مانندی را برای این شرکت به دنبال داشته است و هم اکنون به نظر می‌رسد
عواقب سنگین شکایت SEC از ریپل

کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا از ریپل و دو نفر از مدیران اجرایی ﺁن از جمله برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیر عامل فعلی این شرکت، به خاطر فروش غیرقانونی ۱.۳ میلیارد دلار XRP ثبت نشده شکایت کرده است. دادگاهی که مأمور رسیدگی به پرونده SEC شده است، برخلاف ریپل که اعتقاد دارد توکن XRP یک کلاس دارایی، اعتقاد دارد که این توکن نوعی اوراق بهادار است.

توکن XRP موفق شده بود تا پایان ماه نوامبر از تراز اصلی ۰.۳۰ دلار عبور کند و تا سطح ۰.۹۰ دلار در صرافی کوین بیس (Coinbase) صعود کرده بود. اما از دیروز و پس از آنکه ریپل فاش ساخت که ممکن است توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا مورد شکایت قرار بگیرد، XRP بخش قابل توجهی از ارزش خود را از دست داده است.

با این حال، سقوط قیمت XRP احتمالاً در حال حاضر کمترین نگرانی ریپل خواهد بود، چرا که ممکن است این شرکت به دلیل این دادخواست بسیاری از شرکای اصلی و سرمایه گذاران خود را از دست بدهد.


 

XRP ستون اصلی فناوری بانکی ریپل است، اما این احتمال وجود دارد که بسیاری از پلتفرم‌های رمزارز، به ویژه ﺁنهایی که خدمات خود را به مشتریان آمریکایی ارائه می‌کنند، مجبور شوند راه خود را از چهارمین رمززارز بزرگ دنیا جدا کنند.

بروس فنتون (Bruce Fenton)، مدیر عامل چاینستون لبز (Chainstone Labs) به صرافی‌های رمزارز هشدار داده است که نگه داشتن XRP در صرافی‌هایشان خشم کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا را به همراه خواهد داشت.


 

XRP از لیست دو پلتفرم حذف شد، بیت وایز (Bitwise) سرمایه ریپل خود را صفر کرد !

دو پلتفرم رمزارز از قبل تمام توکن‌های XRP و خدمات مربوط به آن را حذف کرده‌اند. این خبر به دنبال شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا منتشر شده است.

اولین آنها صرافی هنگ کنگ (Hong-Kong)، پلتفرم معاملاتی تحت حمایت فیدلیتی (Fidelity)، بود که تمام خدمات تجاری و پرداخت XRP را از دیروز صبح قطع کرده است. صرافی بیکسی (Beaxy)، مستقر در شیکاگو، نیز  تمام خدمات تجاری مرتبط با XRP  خود را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درﺁورده است.

بیت وایز (Bitwise)، صندوق مدیریت سرمایه پیشرو، یکی از آخرین شرکت‌هایی است که راه خود را از ریپل و توکن XRP آن جدا کرده و دارایی ریپل صندوق ۱۰ رمزارز شاخص خود را صفر کرده است. مدیر این صندوق سرمایه گذاری گفته است:

“صندوق ۱۰ رمزارز شاخص در بیت وایز روی دارائی‌هایی که به احتمال زیاد تحت قوانین اوراق بهادار فدرال یا ایالتی، اوراق بهادار تلقی می‌شوند، سرمایه گذاری نمی‌کند. تصمیم بیت وایز برای کنار گذاشتن XRP، پس از بررسی اطلاعات عمومی جدید در شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار اتخاذ شده است.”

ادعای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا چندان عجیب نیست چرا که پیش از این نیز صحبت‌هایی در خصوص اینکه توکن‌های XRP در واقع اوراق بهادار هستند مطرح شده بود. ریپل هم اکنون درگیر چندین پرونده مرتبط با موضوع اوراق بهادار است، و این امر نشان دهنده آن است که آنها تنها مدیریت عرضه XRP در بازار را برعهده دارند و واقعاً خالق یک توکن رمزارز نیستند.

:: نظرات ثبت شده

  • حسین علمداری

    ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷

    با تشکر از سایت و خبرهای خوبتون

  • سهیل احمدی

    ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷

    این خبر کذب دیلیتش کنید.

نظر دهید